• Photo: Inge Aarseth (Opphavsrett)

Tjuadalsbrotet ved sørenden av Klevavatnet

Det var tidleg klart at jernbana måtte kryssa elva Moldåi ved utløpet av Klevavatnet. Her er bergarten fyllitt, og ei jernbanebru måtte byggjast som ei solid bogebru i granitt.

Det var tidleg klart at jernbana måtte kryssa elva Moldåi ved utløpet av Klevavatnet. Her er bergarten fyllitt, og ei jernbanebru måtte byggjast som ei solid bogebru i granitt. Den næraste granitten fann dei i Tjuadalen, 3 km lenger sør. Der har granitten spalter parallelt med overflata (grunna trykkavlasting). Det var såleis lett for dei svenske steinhoggarane å kila ut stein. Blokkene vart fint tilhogde for å passa saman i bogebrua. Om vinteren vart blokkene køyrde på isen til Kleven. Det ligg haugar av vrakstein ute på sletta, og det ligg og att nokre fine blokker like ved vegen.
 

Share to