• Photo: Norsk jernbanemuseums samling (Opphavsrett)

Anleggsveg og transportteneste

Noko av det fyrste ein tok fatt på etter at Stortinget vedtok å føra jernbana vidare frå Voss og over fjellet til Kristiania, var å byggja transportvegar.

Noko av det fyrste ein tok fatt på etter at Stortinget vedtok å føra jernbana vidare frå Voss og over fjellet til Kristiania, var å byggja transportvegar. I Flåmsdalen tok arbeidet til hausten 1894 med 200 mann. Til å byrja med var dei fleste innkvarterte hjå bøndene i dalen. I 1898 var vegen køyrande til Hallingskeid. I 1902 var han ferdig til Haugastøl. Den sumaren var meir enn 700 mann i arbeid på veganlegget i fjellet.

Før Gravhalstunnelen mellom Myrdal og Upsete var ferdig, vart alt av materiell og proviant til høgfjellet frakta på anleggsvegen frå kaia på Fretheim. For køyring frå Fretheim til Finse hadde køyrekarane fem øre kiloen, til Haugastøl sju øre. Kvart lass var gjerne mellom 200 og 300 kilo. Den 164 km lange turen frå Fretheim til Haugastøl og ned att tok tre dagar.

Transportvegen vart som regel stengt i november. Etter det hadde dei som dreiv vinterarbeid i tunnelane berre skilauparsamband med omverda, fram til april eller fyrste delen av mai då vegen vart brøytt opp.
 

Share to