• Photo: Svein Ulvund (Opphavsrett)
  • Photo: Svein Ulvund (Opphavsrett)

Myrdalssvingane

Dei ikoniske myrdalssvingane er den brattaste delen av Rallarvegen.

Den brattaste delen av Rallarvegen er Myrdalssvingane, strekninga frå Vatnahalsen til Kårdal. På dei fire kilometrane er det ein høgdeskilnad på 350 meter. For at hestar med kjerre og tungt lass skulle koma seg opp den bratte bergsida under anleggstida, vart vegen lagd i 23 svingar. Hausten 1898 vart det bygt ein turbindriven heis frå foten av Myrdalssvingane og opp til toppen av berget ved Vatnahalsen. Men strengen rauk, og hestane laut ta fatt att.

Sume kolli var så tunge at ingen hest kunne dra dei. Tidleg på nyåret i 1899 vart det bygt kraftverk i Kjosfossen. Det skulle gi straum til maskinboring av Gravhalstunnelen. Ved hjelp av tre hestar og seks mann greidde dei å transportera dei tyngste maskindelane opp til svingane, men der var det stopp. Då vart 150 mann utkommanderte av anleggsleiinga til å dra utstyret opp på slede, og arbeidarane vart spente for sleden med tau. Med kvasse kommandorop frå oppsynsmannen bukta det merkelege folketoget seg oppetter svingane. Og maskinene til kraftstasjonen kom på plass.
 

Share to